Zomercursus grafisch ontwerp voor gevorderden
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Florence, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.600 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Jul 2024
* inschrijfgeld € 600 + cursusgeld € 2.000
Invoering
De Advanced Graphic Design Summer-cursus biedt je de nodige vaardigheden en een goed begrip van de belangrijkste gebieden van grafisch ontwerp.
Je vergroot je kennisniveau en vertrouwen in de vele onderdelen van visuele communicatie. Met een grondige kennis van de ontwerpprincipes, leer je professionele ontwerpen te maken in zowel gedrukte als digitale formaten en krijg je waardevolle inzichten op het gebied van het maken van logo's, het maken van afbeeldingen, ontwerpen voor het web, typografie en branding .
Tijdens deze cursus van drie weken onderzoek je en haal je inspiratie uit de artistieke schatten en grote musea in Florence om de visuele identiteit te creëren van een gekozen museum dat een rebranding nodig heeft, waarbij de merkconsistentie en de stem op alle media behouden blijven.
Schema
De lessen worden gegeven van maandag tot en met vrijdag, op fulltime basis (ochtend en middag) de cursus heeft een duur van 75 uur verspreid over 3 weken.
Doelwit
De cursus is bedoeld voor studenten die over de competentie of professionele basisexpertise op het studiegebied beschikken en geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van hun professionele vaardigheden. Deelnemers moeten bekend zijn met de belangrijkste grafische tools en software (Adobe Ps/Ai) en moeten gemotiveerd zijn om zelfstandig of in teamverband en onder deadlines te werken.
Methodologie en structuur
Door een diepgaande studie van de ontwerpprincipes, biedt de cursus van drie weken u de vaardigheden om professionele ontwerpen te maken in zowel gedrukte als digitale formaten, en geeft u waardevolle inzichten op het gebied van logo-creatie, afbeelding creatie, typografie en branding.
Om een uitgebreide kennisachtergrond op te bouwen, omvat het studiepad een strategische combinatie van lezingen, casestudy's, workshops, evenals bezoeken ter plaatse aan musea en tentoonstellingen, onder begeleiding van professionals uit de industrie. Bezoeken ter plaatse zijn een integraal onderdeel van de leerervaring van het programma en zijn bedoeld als aanvulling op wat in de klas wordt verworven en dienen als een voortdurende oriëntatie op het veld.
Op basis van je onderzoek en geïnspireerd door de bezoeken aan belangrijke kunst- en historische bezienswaardigheden en openluchtattracties in Florence, creëer je een visueel concept voor een "Nieuw Museum in Florence". Je zult de juiste visuele elementen moeten selecteren, bestaande uit naamgeving, branding, infographic en de advertentiecampagne, om contact te maken met de bezoekers. Tijdens de eindpresentatie wordt elk project individueel of in groep besproken.
Ideale studenten
De cursus is bedoeld voor studenten die over de competentie of professionele basisexpertise op het studiegebied beschikken en geïnteresseerd zijn in het ontwikkelen van hun professionele vaardigheden. Deelnemers moeten bekend zijn met de belangrijkste grafische tools en software (Adobe Ps/Ai) en moeten gemotiveerd zijn om zelfstandig of in teamverband en onder deadlines te werken.
Galerij
leerplan
Studie plan
Museumbezoek
Uitgebreid bezoek ter plaatse aan een belangrijk Florentijns museum, te gebruiken als archetype voor de formulering van het uiteindelijke project. Dit zal gebaseerd zijn op de rebranding van het tweede bezochte museum, dat momenteel een slechte visuele inhoud heeft. Tijdens de bezoeken zal een professionele fotograaf jou en je klasgenoten vergezellen en informatie en technische en kaderstrategieën verstrekken voor de ontwikkeling van het uiteindelijke project.
Identiteits- en coördinaatafbeelding
De studie van alle elementen die de visuele identiteit van een museum of kunstgalerie creëren (naamgeving, logo en visuele elementen). Het bedrijfsimago is bedoeld om het publiek aan te spreken, duidelijk en functioneel te zijn, zodat het uiteindelijke resultaat de interesse van de consument kan wekken. Het tijdens de cursus ontwikkelde visuele identiteitsproject vormt het uiteindelijke project.
- Inleiding tot Corporate Design: elementen van de huisstijl en de rol van de ontwerper bij de ontwikkeling ervan.
- Analyse van communicatieproblemen: gebruik van merken, typografie en kleurcodes, projectplanning en uitvoering.
- Logo-ontwikkeling en -toepassing: coördineer het beeld en de toepassingen ervan.
Grafisch ontwerp van museumsystemen en openbaar nut
Analyse van grafisch ontwerp van openbaar nut toegepast op het museumsysteem.
- Bewegwijzering: hoe creëer je een visuele identiteit van een museum en hoe breng je informatie over.
- Infographics: wat maakt een goede datavisualisatie?
Reclame en presentatie-elementen
- De eindpresentatie: hoe de elementen te combineren in een aansprekende visuele presentatie van het project.
- Animaties & Eye-candy: aantrekkelijke elementen creëren voor zowel presentatie als interactie op sociale netwerken.
- De advertentiecampagne: hoe je een museum zowel off- als online promoot.
Opdrachten en eindproject
Creatie van het visuele concept voor een "Nieuw Museum in Florence", gebaseerd op uw onderzoek, uw persoonlijke indruk van de stad en op wat u zou willen dat de stad aan de wereld presenteert. Het project bestaat uit de naamgeving, branding, het maken van een infographic en de realisatie van de advertentie voor dit conceptuele museum.
Gezien de bijzonderheid van het onderwerp en het grote aantal wereldberoemde musea in Florence, zal de taak tot in de kleinste details worden opgevolgd. De eindpresentatie zal een bespreking zijn van elk afzonderlijk of in de groep gerealiseerd project tijdens het zomerprogramma