Geavanceerd facilitair management
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
2 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Overzicht
De cursus omvat ook bezoeken ter plaatse aan organisaties die relevant zijn voor de cursus, zodat deelnemers inzicht kunnen krijgen in hoe hun tijdgenoten functioneren in de echte wereld.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanning om de verworven kennis en vaardigheden onmiddellijk toe te passen bij terugkeer op het werk. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Rol en bijdrage van facilitair management aan de organisatie
- Ontwikkeling van effectieve strategieën voor faciliteitenbeheer
- Strategie voor facilitair beheer afstemmen op concurrentiestrategie van de organisatie
Faciliteitenbeheerportefeuilles
- Definiëren van de faciliteitenbeheerportfolio
- Effectieve klantenserviceniveaus tot stand brengen
- Key Performance Indicators vaststellen
Faciliteitenbeheer - Naleving en bestuur
- Zorgen voor kwaliteitsnaleving
- Zorgen voor wettelijke naleving
- Monitoring, beheer en rapportage van de prestaties van het facilitair beheer
Bezoek ter plaatse
- Industrieel bezoek aan een relevante organisatie.
- Inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Faciliteitenbeheerproces - Aannemersbeheer
- Ontwikkeling en verbetering van het "Snagging" -proces
- Beheer van aannemers en onderaannemers
- Onderhoudsmanagement
Facilitair Risicomanagement
- Inzicht in en beheer van levenscyclusrisico's
- Beheer van belangrijke faciliteitencontracten
- Beheren van retentiecontractanten en onderaannemers
Strategie voor facilitair beheer
- Strategie en uitvoering van faciliteitenbeheer
- Effectief personeelsmanagement
- Kritische succesfactoren vaststellen
Bezoek ter plaatse
- Industrieel bezoek aan een relevante organisatie.
- Inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Course Review
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor:
- Faciliteitenbeheerders
- Vastgoedbeheerders
- Functionarissen voor interne audit / governance / compliance.
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus:
- Begrijp de rol en bijdrage van de FM-functie.
- In staat zijn om belangrijke faciliteitenbeheerportfolio's en activatypen te definiëren en beheren.
- Zorg voor naleving, zowel wat betreft kwaliteit als naleving van wettelijke normen.
- Creëer, ontwikkel en implementeer een Facility Management Strategie.
- Beheer hoofd- en onderaannemers effectief - inclusief beheer van vastlopen en retenties, zowel operationeel als contractueel.
- Effectief personeelsmanagement en dynamiek.
- Ontwikkel een praktisch perspectief op hedendaagse werkpraktijken in uw vakgebied.
- Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die tijdens de cursus zijn opgedaan.